Ticaret Bakanlığı’nın yaptığı açıklamaya göre, Türkiye’nin sağlık turizmi alanında yükselişi devam ediyor. Bakanlık, sağlık seyahatlerinin giderek artan popülerliğiyle birlikte, sektörün ülke ekonomisine olan katkısını artırmak, yerel firmaların global pazarlara açılmasını desteklemek ve uluslararası rekabetçiliklerini güçlendirmek için çeşitli faaliyetlere destek veriyor.
“Türkiye’de Şifa Bulun” sloganıyla tanıtılan ve bakanlık desteği ile faaliyete geçirilen “Heal in Türkiye” web portalı, sektördeki 175 kurumu bünyesinde barındırıyor. Portal, her gün artan başvuru sayısıyla dikkat çekerken, Türkiye’nin uluslararası alanda kabul görmüş 40 sağlık kuruluşuyla dünya sıralamasında yedinci sırada yer aldığı belirtiliyor.
Türkiye’ye en çok sağlık turisti gönderen ülkeler arasında Ortadoğu ülkeleri, Almanya, Birleşik Krallık, Rusya, Azerbaycan, Kazakistan, Türkmenistan, Özbekistan ve Afganistan bulunuyor. 2022’de sağlık hizmet ihracatından elde edilen 1,9 milyar dolarlık gelir, 2023’te 1,4 milyon sağlık turisti sayesinde 2,3 milyar dolara ulaştı.
Geçtiğimiz yıl, sektör temsilcileri tarafından düzenlenen 12 ticaret ve alım heyeti etkinliği desteklendi. Ayrıca, Berlin ve Londra’da düzenlenen iki büyük fuara milli katılım sağlandı. Bakanlık, sağlık hizmetleri ihracatı alanında faaliyet gösteren firmalara yönelik olarak düzenlenen 6 HİSER projesini ve 7 markaya verilen TURQUALITY ile Markalaşma Programı desteklerini sürdürüyor. 2023 yılında sağlanan destekler, bir önceki yıla göre yüzde 281 artarak 733 milyon liraya yükseldi.
Ticaret Bakanlığı, Türkiye’nin küresel sağlık turizmi pazarındaki payını ve ekonomik değerini artırmak için sektör paydaşlarıyla sürekli iş birliği içinde çalışmalarını sürdürmekte ve ülkeyi küresel bir sağlık merkezi yapma yolunda ilerlemekte kararlıdır.